This long distance is killing me 2.

Viharos évek

A gimnázium végéig, azaz két évig voltunk együtt. Ökörködtünk, elvoltunk. Anya, természetesen az első perctől kezdve ellenezte, ahogy apa is. A suliban a barátnőim mondták, hogy ebből nem lesz semmi, mert komolytalanok vagyunk, és lassacskán mindenki ezt kezdte szajkózni, de egyikünket sem érdekelte. Egyedül az ő családtagjai voltak rendesek, imádtam őket. A tesóival órákig játszottunk activity-t, vagy bármilyen hülyeséget, ami éppen eszünkbe jutott. Mindent együtt csináltunk, és nem tudtam elképzelni nélküle az életemet. Idővel én komolyabb lettem, Bruno viszont nem, így nekem sokkal jobban szembetűnt a komolytalansága. Az egész kapcsolatot csak szórakozásnak láttam, de szerettem, és minden percet vele akartam tölteni, mert tudtam, hogy suli után el akar költözni Los Angelesbe. Ez volt az egyetlen út a sikerhez. Mennie kellett. Én viszont nem szerettem volna távkapcsolatot, tudtam, hogy mindketten csak vergődnénk, akadályoznám a munkájában, ezért inkább zokogva ugyan, de elengedtem. Azt mondtam neki, hogy ez csak egy tiniszerelem, ami nem ér annyit, hogy eldobjuk érte az álmainkat, ő pedig rögtön értette, hogy hova szeretnék kilyukadni. Hálás volt, amiért nem nehezítettem meg a dolgát, de látszott rajta, hogy neki is ugyanúgy fáj, mint nekem.
Ez volt az utolsó beszélgetésünk. Másnap elköltözött, én pedig itt maradtam. Semmit nem akartam csinálni, csak sírni a szobámban, ahol senki nem lát. De az élet megy tovább… mennie kell tovább. Főiskolára jártam, és próbáltam nem összetörtnek mutatkozni. Az elején senkivel nem beszéltem, a szülei kerestek, és kértek, hogy menjek át hozzájuk, de képtelen voltam. Nem voltam képes bemenni a házba, ahol annyi minden történt… ahol ketten voltunk. De ők nem adták fel. Egy évre rá mentem át először a Hernández családhoz. Nagyon örültek nekem, és én is nekik, de megkértem őket, hogy ne hozzák szóba Őt. Tulajdonképpen nekik köszönhetem, hogy valahogy kilábaltam ebből a komor hangulatból. Persze nem teljesen, de már nem ültem a szobámban, tudtam aludni éjszaka, és beszélgettem az emberekkel. A saját szüleimről annyit, hogy ők mindent megpróbáltak, amit csak lehetett, de lehetetlen voltam. Borzalmasan aggódtak értem, és minden alkalommal próbáltam megnyugtatni őket, de amint kimondtam, hogy jól vagyok, tudatosult bennem, hogy mennyire nem. Éppen ezért nem próbáltam senkinek ezt hazudni. Voltak napok, amikor látogatóba hazajött a családjához. Ezekben az időkben elbarikádoztam magam, és még az utcára se mentem ki. Nem bírtam volna ki, ha látom, és tudom, hogy megint elmegy. Kíváncsi voltam, hogy gondol-e rám, de soha nem kérdeztem meg, és a családja nem beszélt róla… egy ideig.
- Nagyon szépen kérünk, hallgass meg minket! Tudjuk, hogy a sebek már nagyrészt begyógyultak, és azt is, hogy mennyire szeretted Őt. De valamit tudnod kell. Valamit, ami tudjuk, hogy téged is érdekel. – Nem ellenkeztem. Nem lett volna értelme. Idő közben én is rájöttem, hogy az egyetlen módja, hogy tovább tudjak lépni az az, ha beszélek róla.
- Minden érdekel, ami ő. Persze, hogy érdekel – hajtottam le a fejem. – De ez már felesleges. Tudom, hogy hülyeség, amit csinálok, de higgyétek el, képtelen vagyok túllépni rajta.
- Hallottál azóta bármit is Brunoról? Tudod, hogy hol tart most? – Megráztam a fejem. – Két sráccal összeállt, és dalszövegeket írnak, elég neves előadóknak. Úgy néz ki hamarosan B.O.B-vel fognak egy közös számot felvenni.
- Nagyon örülök neki, hogy sikeres – mondtam őszintén, de éreztem, hogy a csomó egyre nagyobb a torkomban.
- A művésznevét érteni fogod, ebben biztos vagyok – mosolygott kedvesen Bernie. – Bruno Mars.
Ahogy meghallottam, eszembe jutott a nap, amikor mondtam neki. Aznap jöttünk össze, homokosan, vizesen. Legördült egy könnycsepp az arcomon.
- Habár nem látszik rajta, ő is gondol rád – simogatta meg a fejem Peter.
Összeszedtem magam, és megkérdeztem, hogy felmehetek-e a szobájába. Természetesen igennel válaszoltak, úgyhogy el is indultam, az ajtó előtt viszont megálltam. Ha most bemegyek, kétféleképpen sülhet el. Még jobban magamba zuhanok, vagy sikerül leküzdenem az összes rossz érzést, ami nyomaszt. Megfogtam a kilincset, és lassan lenyomtam. Nem sok minden változott meg, mégis az egykor a világ legotthonosabb szobájának vélt lakosztályt üresnek éreztem. Odaléptem a szekrényhez, kinyitottam. Csak pár ruha volt benne, de az egyik polcon megláttam azt a pólót, amit akkor adott, amikor járni kezdtünk. Elmosolyodtam, de a könnyeim közben patakzottak. Az íróasztalához léptem, ahol egy összegyűrt papír volt. Széthajtottam.

“It's so hard, it's so hard
Where we are, where we are
You're so far, this long distance is killing me”

Gyorsan összegyűrtem, aztán leültem az ágyra, és sírni kezdtem, miközben folyamatosan szidtam magam, hogy ennyi idő után sem tudom elfelejteni. A számítógépén a közös háttérképünket egy fekete háttér váltotta fel. Nem is tudom melyik lett volna jobb, látni egy képet, amin együtt vagyunk, vagy tudni, hogy lecserélte. Jó darabig, csak bámultam a képernyőt, aztán erőt vettem magamon, és beírtam a nevét a keresőbe. Végigolvastam néhány cikket róla, és amikor végeztem kikapcsoltam a számítógépet, lefeküdtem az ágyra, és álomba sírtam magam, azzal a reménnyel, hogy holnap felkelek, és rájövök, ez csak egy rossz álom. Bárcsak sose ültettek volna melléd, Bruno!
Ezután próbáltam minden nap szembesíteni magam tényekkel. Anya régebben tanácsolta a pszichológust, de én nem akartam. Elhatároztam, hogy saját magam csinálom végig, egyedül. Képeket nézegettem róla. Ugyanolyan őrült, mint volt, csak sokkal helyesebb, és férfiasabb. Hamarosan a rádióban is hallhattam, ugyanis elkészült a közös számuk B.O.B-vel, majd Travie McCoy-jal. Interjúkat keresgettem a neten, fellépéseket, mindent, ami róla szólt. Talán nem ez volt a legmegfelelőbb eszköz arra, hogy túltegyem magam rajta, de már későn jöttem rá. Szinte a függőjévé váltam. Az egyetlen, amit ezzel elértem, hogy ne emésszem magam, hanem értékeljem az együtt töltött napokat.
Bruno úgy robbant be a köztudatba, ahogy azt ő megálmodta. Örültem neki, és nagyon büszke voltam rá, hogy megcsinálta. 2010-ben kiadott egy kislemezt, majd az első CD-jét is. Anya látta, hogy ennek sosem lesz vége, így egy utolsó próbálkozást indított, hogy elvigyen egy pszichológushoz, és mikor rájött, hogy ez még mindig reménytelen, végső elkeseredésében, egy repülőjegyet adott Los Angelesbe. Nem tudtam mit mondjak. Közelebb lehettem volna ugyan hozzá, de mivel lettem volna előrébb? Azóta már biztos számos barátnője volt, engem elfelejtett, és nem hiányzom az életébe, ám végül mégis úgy döntöttem, hogy elmegyek. Béreltem egy lakást, mindent elintéztem, és én is Los Angelesbe költöztem. Nem volt különösebb tervem, igazából a találkozásra nem is gondoltam, csak próbáltam élvezni az életet, elvégre Los Angelesben vagyok.
Az egyik nap sétálgattam a városban, amikor egy oszlopon megláttam a hirdetést: Bruno Mars koncert. Abban a pillanatban azt éreztem, hogy látnom kell. Ha nem is beszélünk, csak had lássam. Úgy éreztem, enélkül sosem tudom majd elfelejteni. Nem is elfelejteni, csak lezárni ezt az időszakot. Amilyen gyorsan csak lehetett elmentem egy jegyárushoz, és megvettem a jegyeket, ami egy kisebb vagyon volt, de nem bántam.
A koncertre úgy indultam, hogy ezután hazamegyek, élem tovább az életemet – rendesen, és nem úgy, ahogy az elmúlt időszakban. A koncert úgy indult, mint a legtöbb előadóé: tehát ő jelent meg legutoljára a színpadon. Biztosan látni akartam, ezért a lehető legközelebb nyomakodtam a színpadhoz, nem kevés rajongó felháborodására. Mikor megjelent, végig folyt pár könnycsepp az arcomon, így úgy nézhettem ki, mint a visítozó tinik, akik meglátták a kedvencüket, és sokkos rohamot kaptak.
A koncertben az tetszett a legjobban, hogy a díszlet nem múlt felül minden képzeletet, a legegyszerűbb elemekből állt, így nem ez adta a hangulatot, hanem Bruno csinálta meg. Ahogy ott állt a színpadon, látszott rajta, hogy odaszületett, és tudtam, jól tettem, hogy elengedtem. Az első szám után köszöntötte a közönséget, és beszélni kezdett hozzánk, miközben a tömeget pásztázta. Ekkor jutott csak eszembe, hogy észrevehet, ha az első sorban állok, én pedig nem szeretném megzavarni koncertezés közben. Próbáltam hátrébb állni az első sorból, de mikor felnéztem, engem bámult. Egy pillanatra megakadt, de gyorsan folytatta.
- Remélem, tetszeni fog a koncert. Én már most jól érzem magam – kiabálta a végét, és elkezdték játszani a következő számot.
Csendben álltam, megbabonázva bámultam, pedig körülöttem őrjöngött a tömeg. Én csak élvezni akartam a tiszta hangját, a mozdulatait, hogy mindenre pontosan tudjak emlékezni. A koncert felénél tarthattunk, már folyt róla a víz, és én is éreztem, hogy egyre melegebb van, amikor a Talking to the Moon című dalt kezdte el énekelni. Az első pár sor közben már javában potyogtak a könnyeim, hát még mikor rám is nézett… és nem fordult el.
- I know you're somewhere out there, somewhere far awayénekelte a szemembe nézve.
Az egész koncerten ezt a számot adta elő a legszebben. Olyan átéléssel, amit még sose láttam, senkitől. Elgondolkoztam, hogy ez a dal nekem szól-e, de egészen biztos voltam benne, hogy nem. Próbáltam rámosolyogni, de csak a könnyeim folytak továbbra is. A mellettem lévő lányok dühösen néztek rám, amiért a dal nagy részét felém fordulva énekelne.
A fellépés végén odasétált a két oldalt álló testőrökhöz, mondott nekik valamit, elvette tőlük a törölközőt, picit megtörölte magát, aztán elköszönt a közönségtől, és a pengetőjét, a vizesüvegét és a törölközőt is a tömegbe hajította. Oldalt próbáltam meg kijutni a tömegből, mert kezdett kicsit sajogni a fejem a sok visítozástól, és nem akartam megvárni, amíg kiürül a csarnok.
- Kisasszony – szólított meg az egyik testőr.
- Igen? – próbáltam figyelni, hogy mit mondd, de még mindig elég vagy volt a hangzavar.
- Maradjon egy kicsit, kérem. Álljon mögénk, hogy ne lássák – hajolt közelebb a fülemhez.
- De miért? – lepődtem meg.
- Csak maradjon egy kicsit, és ne kérdezősködjön! – Szót fogadtam és nem kérdeztem többet, csak beálltam mögéjük. Nem értettem az egészet, már egy csomó dolog megfordult a fejemben. A legvalószínűbbnek az tűnt, hogy megvárták, amíg a rajongók elmennek, mert a mai világban a fanok képesek ölni akár azért is, mert a kedvencük nem rájuk nézett, hanem másra. Mire ennek a gondolatnak a végére értem a terem teljesen üres lett, csak én voltam ott meg a két testőr. Meg akartam kérdezni, hogy már mehetek-e, de amikor szólásra nyitottam a számat, Bruno jelent meg, a testőrök pedig leléptek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése